
5 tipp a radiál OTR gumiabroncshoz
5 tipp a radiál OTR gumiabroncshoz, hogy maximalizálja a termelékenységet.
5 tipp a radiál OTR gumiabroncshoz, hogy maximalizálja az aggregátum (sóder, murva) és a kőfejtő, kőbánya termelékenységét.
A gumiabroncs nem csak egy fekete és kerek valami, különösen az aggregátum (sóder, murva) és a kőbányai felhasználásnál. A földmunkagéphez legmegfelelőbb gumiabroncs típusának ismerete és annak karbantartása ugyanolyan fontos, mint a gépek karbantartása. A megfelelő OTR (bányagép) gumiabroncs-karbantartási program végrehajtása közvetlenül befolyásolja a gépkezelő általános biztonságát, az Ön termelékenységét és költségeit.
Míg az OTR abroncsokat úgy tervezték, hogy ellenálljanak a nehéz körülményeknek, ezeknek is megvannak a korlátjai, és ezeknek a tényezőknek az ismerete segít Önnek a gumiabroncsok megfelelő gondozásában:
-
Milyen gyorsan tudnak közlekedni?
-
Mekkora terhet tudnak szállítani?
-
Mekkora az általuk elviselhető belső hőmennyiség?
-
Mekkora behatást tudnak elviselni?
Íme öt dolog, amit figyelembe kell venni ezeknél a munkagép gumiabroncsoknál:
- Ismerje meg az abroncs képességeit és határait
- A légnyomás jelentősége, különösen radiál gumiabroncsokon
- Hogyan lehet minimalizálni az utak veszélyeit
- Ismerje meg a gyakori gumiabroncs-hibákat és azt, hogyan kerülheti el őket
- A gumiabroncsok élettartamának meghosszabbítása érdekében végezzen napi váltás előtti gumiabroncs-ellenőrzést.
-
Gumiabroncs-tudatosság
Néha könnyű megfeledkezni arról, hogy a gumiabroncsoknak megvannak a határai, miután felszerelték őket. Ahogy fentebb megosztottuk korlátjaikat, egy emlékeztető az abroncs funkcióiról:
- Támogatja a jármű terhelését azáltal, hogy nyomástartó „eszközként” szolgál.
- Tapadást és fékezést biztosít
- Biztosítja a haladási irány megtartását
- Elnyeli az út okozta rázkódásokat
- Leküzdi (legtöbbször) az út veszélyeitAz abroncsok funkcionális tulajdonságainak és határainak ismerete segít megérteni a gumiabroncs karbantartásának fontosságát. Mivel ezek költséges befektetések, különösen a bányászati műveleteknél, nem hagyja figyelmen kívül a gép abroncsainak karbantartásának fontosságát.
-
Légnyomás
A gumiabroncsok fenntartásának legfontosabb tényezője a légnyomás. Íme hat indok, amiért a légnyomás fenntartása kulcsfontosságú az OTR abroncsok esetében:
- A megfelelő légnyomás csökkenti a torzulás mértékét
- A megfelelő légnyomás jobb futást és nagyobb tartósságot biztosít
- Megfelelő felfújás esetén az általános belső hőszint a minimumon marad
- A megfelelő légnyomás biztosítja a legjobb tapadást és fékezési tulajdonságokat
- Megfelelő felfújással jobban uralhatja járművét, könnyebb irányítani
- A megfelelő légnyomás lehetővé teszi a közúti veszélyek optimális elnyelését.
A leggyakrabban feltett kérdés: mikor kell ellenőriznem a gumikat?
Próbálja meg naponta ellenőrizni a gumiabroncsok légnyomását, ideális esetben minden műszak előtt, különösen „hideg” gumikon. Az alábbiakban bemutatjuk, hogyan definiálható a „hideg” abroncs a „meleg” gumival szemben:
Hideg gumi Meleg gumi Hideg gumiabroncsnak általában azt nevezzük, amelyik tétlenül ült, és legalább 24 órán keresztül nem volt használva. Ettől a ponttól a nyomás pontosabban követhető. Ahogy egy gumiabroncs dolgozik, a belső hőmérséklete nő, ahogy a légnyomása is. A forró abroncsot soha nem szabad leereszteni.
– Ha a légnyomás 20%-kal vagy nagyobb mértékben növekszik a hideg nyomáshoz képest, az azt jelzi, hogy az abroncs túl fog melegedni, és le kell hűlnie, vagy kevésbé megerőltető műveletre kell átállítani.
MAXAM tipp:
Ha alul fújt gumiabroncsot használ, az felmelegedhet, ami az oldalfal, a perem és a butil réteg károsodásához vezethet. 5 psi nyomás csökkenése 10%-os teherbíróképesség-csökkenéshez, 10 psi-es csökkenés pedig a gumiabroncs teljes élettartamát csökkentheti 10%-kal.
Hasonlóképpen, ha túlfújt gumiabroncsot használ, akkor a gumiabroncs érzékennyé válik az ütésekre, mivel a további nyomás megterhelheti a gumiabroncsot.
A biztonság biztosításán túl a megfelelő légnyomás lehetővé teszi, hogy az OTR abroncs megőrizze a megfelelő formáját, amelyet a precíz teljesítményre terveztek. Az alábbiakban egy hivatkozást olvashat arról, hogyan néz ki egy megfelelően felfújt, túlfújt és alul fújt OTR gumiabroncs alakja és futófelülete:
-
Kerülje el a közúti veszélyeket
Számos közúti veszély fordulhat elő egy kőbánya/ aggregátum (sóder, murva) területén, de az alábbiakban felsoroljuk a négy legfontosabbat, amit el kell kerülni:
- Anyag a szállítóutakon: ügyeljen arra, hogy személyzete letakarítsa az utat, mert a sziklák és törmelékek mély vágásokat okozhatnak a gumiabroncsokon.
- Kerülje a vizet: a víz kenőanyagként működik, és lehetővé teszi, hogy a sziklák könnyen belevágjanak a gumiabroncsokba.
- Soha ne terhelje túl a gépet.
- Kanyargós utak magassága: ügyeljen arra, hogy a kanyargós utak megfelelő magasságban legyenek a környezethez képest.
Ezenkívül ellenőrizze az alábbi paramétereket a betöltési területen:
Felület: sima és tiszta?
Kialakult forgalmi útvonalak: van egyértelmű forgalmi rend a gépjárművezetők számára?
Győződjön meg arról, hogy a rakodó kezelője ellenőrizte és minimálisra csökkenti a gumiabroncsok kipörgését.
Győződjön meg arról, hogy a kanál hasznos terhei megfelelnek a feltételeknek.
A ciklusidők ésszerűek, és megfelelnek az igényeknek?
A por termelési és biztonsági problémákat okoz?
-
Gyakori gumihibák és azok elkerülésének módjai
Ebben a cikkben megosztottuk a tíz leggyakoribb OTR gumiabroncs meghibásodást. Íme azonban néhány megdöbbentő gumiabroncs-meghibásodás, és hogy mennyibe kerülhetnek ezek Önnek:
Defektes gumiabroncsok (az alacsony PSI miatt)
Az alábbiakban láthat néhány példát arra vonatkozóan, hogy alacsony légnyomású, defektes gumiabroncsok használata mennyibe kerülhet Önnek (ne feledje, hogy ez egy esettanulmányon alapul):
Veszteség 26.000 $
Veszteség 11.000 $
Cipzár szakadás
Cipzár szerű szakadás az alacsony légnyomás miatt. Az alacsony PSI miatt a gumiabroncsok túlhajlíthatják az oldalfalat, és gyengíthetik a szerkezeti vázat, ami az abroncs gyors levegővesztését okozhatja.
Nem megfelelő szerelés
Ez a perem szétválásához vezethet, és potenciálisan eltörheti a peremet, mivel nem ül megfelelően.
A gumiszerelőknek mindig:
-A gumiabroncs dupla felfújása a felszereléskor.
Ellenőrizze a G gyűrűt, hogy megbizonyosodjon arról, hogy az abroncs körül mindenhol megfelelően fekszik fel. Ha a perem nem illeszkedik jól, engedje le és kenje meg a felnit és az abroncsperemet is.
Szánjon időt a felnirészek ellenőrzésére, hogy biztosítsa a megfelelő illeszkedést, referenciaként használja az alábbi képet:
-
Napi műszak előtti/utáni ellenőrzés és miért számít
A gumiabroncsokat minden műszak előtt szemrevételezéssel ellenőrizni kell, hogy nincsenek-e olyan vágások és ütések, amelyek a gumiabroncs meghibásodásához vezethetnek. A rendszeres karbantartási ellenőrzések során mélyebb vágásokat fedezhetünk fel, amelyek mélyebb, de már látható rétegek vannak. Ezekben az esetekben az abroncs eltávolítása és azonnali javítása meghosszabbíthatja a gumiabroncs élettartamát, növelve az Ön jövedelmezőségét.
Az alábbiakban felsoroljuk a gumiabroncsok alapvető összetevőit, amelyeket minden műszak előtt naponta ellenőrizni kell:
Ellenőrizze a gumiabroncs felületét.
Ellenőrizze, hogy nincsenek-e vágások és szakadások a gumiabroncs felületén. Hiányzik valami? Leszakadt a mintázatból?
Ellenőrizze a peremet.
Futtassa körbe a kezét, ahol a gumiabroncs találkozik a kerékkel. Végig egyenletes?
Ellenőrizze a szelepszárat
Ellenőrizze a szelepet. Szivárog? Van sapka a szelepszáron? Szűk, vagy már lötyög? A szelepszár megfelelően van felhelyezve a kerékre, nem ferde, nem öregedett el stb.? Mindezt úgy ellenőrizhetjük, hogy kevés szappanos vizet permetezünk a szárra. Ha buborékokat lát, akkor lehet, hogy szivárog valahol.
Ellenőrizze a légnyomást
Győződjön meg arról, hogy a hideg légnyomás az ajánlott szinten van.
Ha követi a fent említett öt legfontosabb tippet, az üzemóránkénti költség maximalizálása és a legjobb termelékenység terén jelentős különbséget fog észrevenni.