
A Sailun a világ 10. legnagyobb gumiabroncs márkája
A Sailun továbbra is a belső sávban halad!
A Brand Finance közzétette 2025-ös Tyres 25 jelentését, és a független márkaértékelési és stratégiai tanácsadó cég idén egy kínai gumiabroncsmárkát üdvözöl a legértékesebb gumiabroncsmárkák top 10-es listáján. A Sailun a tizedik helyen végzett 905 millió dolláros márkaértékkel, megelőzve a Toyo Tirest. 
A 25 legnagyobb gumiabroncsmárka teljes márkaértéke 5%-kal, 38,8 milliárd dollárra nőtt.
A Sailun felkerült a világ 10 legértékesebb gumiabroncsmárkája közé, amelyre az Eugumi is hihetetlenül büszke. A kihívásokkal teli gazdasági idők ellenére a Sailun Csoport ismét lenyűgöző növekedést és dinamizmust mutat.
2002-es alapítása óta a Sailun nemcsak a világ tíz legnagyobb gumiabroncsgyártója közé került, hanem a neves európai Auto Bild 2025-ös nyári gumiabroncs-tesztjén is a 10. helyen végzett. Ez egyértelmű jele annak, hogy egy szinten van Európa, az USA és Japán legnagyobb gyártóival
A 2025-ös Brand Finance Report szerint a Sailun márka nemcsak 13%-kal növelte értékét, hanem elismerték „intelligens” pozicionálását is. De kiemelkedő a fenntarthatóság, a tudatosság, a bizalom és az érzékelt ár-érték arány kategóriákban kapott elismerés is.
- A Michelin továbbra is a világ legértékesebb gumiabroncsmárkája 8. éve egymás után, a márka értéke 11%-kal, 8,8 milliárd dollárra nőtt
- A Michelin a világ legerősebb gumiabroncsmárkája is
- A Yokohama a leggyorsabb növekedést produkálja a top 10 között, a márka értéke 23%-kal nőtt
- A Sailun először került be a top 10-be, megelőzve a Toyo Tirest
- A Nokian Tyres a leggyorsabban növekvő márka az idei rangsorban, hat hellyel feljebb, a 18. helyre ugrott
Értékelési elemzés
A Michelin
(márkaértéke 11%-kal nőtt, 8,8 milliárd USD-ra) immár nyolcadik éve őrzi pozícióját, mint a világ legértékesebb gumiabroncsmárkája. A márka továbbra is a minőség és a biztonság terén szerzett erős globális hírnevéből profitál, valamint az innovációba és a fenntarthatóságba való folyamatos befektetéseiből.
A Bridgestone
(márkaértéke 8%-kal nőtt, 8,3 milliárd USD-ra) továbbra is a második helyen áll. A márka folyamatos növekedést mutatott, amit a kulcsfontosságú piacokon, köztük Észak-Amerikában elért erős eredmények is támogatnak.
A Continental Tires
(16%-kal csökkent, 3,9 milliárd USD-ra) a harmadik helyen áll, annak ellenére, hogy a top 10 között a legnagyobb márkaérték-csökkenést könyvelhette el, ami a 2024-es gyengébb bevételi teljesítmény, az Egyesült Államokban tartósan alacsonyabb márkaerősségi pontszámok és a kevésbé optimista kilátások kombinációját tükrözi.
A Goodyear
(márkaértéke 14%-kal nőtt, 2,3 milliárd USD-ra) megtartotta a negyedik helyet az erős pénzügyi teljesítmény és a vállalati átalakítási terv előrehaladásának évét követően. Új vezetés alatt a vállalat túlszárnyalta a nyereségcélokat, növelte az összes üzleti egység haszonkulcsát, és felgyorsította a nem alapvető eszközök értékesítését.
A Dunlop
(márkaértéke 1%-kal csökkent, 2,0 milliárd USD-ra) az ötödik helyen áll, a márkaértéket a Goodyeartől a Sumitomo Rubber Industries-nek történő eladása előtt mérték fel. Az üzlet, amely várhatóan 2025 közepén zárul le, védjegyjogokat foglal magában a kulcsfontosságú nyugati piacokon, és a Dunlop amerikai üzemének bezárása követi.
A Pirelli
(márkaértéke 11%-kal nőtt, 1,9 milliárd USD-ra) a hatodik helyen áll, amit a stabil pénzügyi teljesítmény újabb éve és a magas értékű szegmensben elért folyamatos növekedés is támogatott. A márka erős jövedelmezőséget tartott fenn, piaci részesedést szerzett a kulcsfontosságú régiókban, és jelentős előrelépést tett fenntarthatósági céljai elérésében.
A Hankook
(márkaértéke 23%-kal nőtt, 1,7 milliárd USD-ra) a hetedik helyen áll, a márkaérték erős növekedését a K+F-be történő folyamatos beruházások és a prémium pozicionálásra való összpontosítás vezérelte. A márka kibővítette nagy teljesítményű és elektromos járművekhez készült elsőszerelésű gumiabroncsainak kínálatát, és globális motorsport-partnerségekre támaszkodva növelte a márka hírnevét.
A Yokohama
(a márka értéke 23%-kal, 1,5 milliárd USD-ra nőtt) továbbra is a nyolcadik helyen áll, és a top 10 leggyorsabban növekvő márkája. A márka erős teljesítménye a 2024-es rekordjövedelmezőséget tükrözi, amelyet a nagyobb, magas haszonkulcsú fogyasztói gumiabroncsok értékesítésének növekedése és a hatékony ár képzési stratégiák hajtottak. A kétszámjegyű növekedéssel minden kulcsfontosságú pénzügyi mutatóban a Yokohama továbbra is erősíti globális pozícióját és versenyképességét a prémium szegmensben.
A Giti
(a márka értéke 16%-kal, 1,1 milliárd USD-ra nőtt) a kilencedik helyen áll, és a lista öt leggyorsabban növekvő márkája között szerepel. A márka erős teljesítményét a kínai és indonéz fő piacain elért stabil bevételnövekedés támogatja, amelyek együttesen a teljes bevétel több mint 65%-át teszik ki. A Giti márkaerősségi indexe (BSI) szintén javult idén, amit az erős regionális megítélés és a mindkét piacon tapasztalható magas ismertség vezérelt.
A Sailun
(a márka értéke 13%-kal, 904,6 millió dollárra nőtt) először került be a top 10-be, megelőzve az idei rangsorban a Toyo Tires-t. A Sailun 2024-ben jelentős értékesítési volumennövekedésről számolt be, ami termékei iránti erős keresletet mutat. Ez az értékesítési növekedés a márka pénzügyi sikerének egyik fő mozgatórugója. A Sailun kutatás-fejlesztési beruházásai, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy innovatív, intelligens és fenntartható gumiabroncs-technológiákat kínáljanak az ügyfeleknek, megerősítették versenyképességüket az ágazatban.
Márkaerősség-elemzés
A Michelin a világ legerősebb gumiabroncsmárkája, 92,6-os márkaerősségi indexszel (BSI) a 100-ból. A Brand Finance kutatása szerint a legtöbb főbb piacon tökéletes 10-es pontszámot ért el az ismertség és az árprémium terén.
A Goodyear a második legerősebb gumiabroncsmárka, 88,0-s BSI-pontszámmal a 100-ból. Különösen nagyra becsülik hazai piacán, az Egyesült Államokban, ahol a legjobb pontszámokat kapja hírnév, megbízhatóság és ár-elfogadás terén. A márka az Egyesült Államokban és Olaszországban is tökéletes ismertségi pontszámokat ért el. A Goodyear erős hazai gyártóbázisa, amely hét üzemmel rendelkezik országszerte, potenciálisan képessé teszi arra, hogy a versenytársainál hatékonyabban átvészelje a kereskedelmi vámokat, ami a márka számára előnyös lehet az elkövetkező évben.
Az MRF a világ harmadik legerősebb gumiabroncsmárkája, 83,5-ös BSI-pontszámmal. Bár csak Indiában kutatták, a hazai versenytársak körében a legkedveltebb gumiabroncsmárkaként emelkedik ki, vezető szerepet töltve be a kulcsfontosságú mutatókban, beleértve a márkapreferenciát és az ismertséget.
A Brand Finance új adatai szerint a kínai gumiabroncs-szektor márkaértéke szerény mértékben, 2,8 milliárd dollárra nőtt.
A Sailun ismét Kína legértékesebb gumiabroncsmárkája lett 2025-ben. A Sailun idén Kína leggyorsabban növekvő gumiabroncsmárkájává is vált, kiemelkedő teljesítményt nyújtva egy rendkívül versenyképes piacon.
A Linglong Tire (a márka értéke 2%-kal, 785 millió USD-ra csökkent) idén is szilárdan őrzi pozícióját, mint Kína legerősebb gumiabroncsmárkája, 62,6/100-as márkaerősségi indexszel (BSI) és A+ márkaerősségi besorolással. A Brand Finance kutatási adatai azt mutatják, hogy a teljesítményt főként a környezetbarát gumiabroncsok, valamint a külföldi terjeszkedési erőfeszítések hajtják.
A Hubtrac márka a Linglong csoport tagja. Erről itt írtunk.
Kína gumiabroncs-szektora ugyan szerény növekedést mutatott, de olyan márkák, mint a Sailun és a Linglong Tire, egyértelműen vezetik a versenyt. A Sailun globális ranglistán való felemelkedése a növekvő hírnevét bizonyítja, nemcsak Kínában, hanem világszerte. A márka növekedését a helyi és nemzetközi szinten egyaránt magas hitelesség vezérli, míg a Linglong továbbra is őrzi pozícióját a márka erősségére és a fenntarthatóságra összpontosítva. Ezek a márkák bizonyítják, hogy még egy kihívásokkal teli piacon is az innováció és a fogyasztókkal való kapcsolattartás valódi sikert hozhat.
A globális rangsorban szereplő további kínai gumiabroncsmárkák a következők:
- Sentury Tire (márkaérték 12%-kal csökkent, 332 millió USD-ra) – a 19. helyen áll
- CST (márkaérték 1%-kal csökkent, 289 millió USD-ra) – a 22. helyen áll
- Triangle Tyre (márkaérték 226 millió USD-ra csökkent) – a 25. helyen áll
Összességében a 25 legnagyobb gumiabroncsmárka együttes márkaértéke 5%-kal, 38,8 milliárd dollárra nőtt, miközben az autóiparban általánosságban stagnáltak a mutatók. A gumiabroncsmárkák jelentős összegeket fektetnek be az innovációba, hogy megfeleljenek a változó igényeknek, beleértve a zöld gumiabroncs-technológia, az intelligens RFID-alapú gumiabroncsok és az elektromos járművekhez kifejlesztett termékek térnyerését. Az elektrifikáció átalakítja az ágazatot, az elektromos járművekhez való gumiabroncsok árai emelkednek, ahogy a gyártók alkalmazkodnak a nehezebb járművekhez és a magasabb teljesítménykövetelményekhez.
Ezek a sikerek ideális feltételeket teremtenek az innovatív és fenntartható gumiabroncs-technológiákba történő további befektetésekhez és hogy ne csak megszilárdítsa, hanem tovább bővítse versenyképességét az iparágban. Az EcoPoint3 technológiával és a munkavállalók folyamatos elkötelezettségével a márka az intelligens élményekre és a verhetetlen ár-érték arányra összpontosít.
Jane Liu, vezérigazgató így foglalta össze: „Ez a történelmi hármas eredmény nemcsak technológiai vezető szerepünket tükrözi, hanem azt a szenvedélyt, elkötelezettséget és szakértelmet is, amelyet minden alkalmazottunk nap mint nap hozzátesz sikereinkhez.”
A Brand Finance közzétette a kínai cégek rangsorát is, amelyen a Sailun a 287. helyen szerepel, olyan márkákkal, mint az Alibaba, vagy a Hisense.
A történetnek még közel sincs vége!
Tartson a csúcs felé a Sailun márkával és az Eugumi.hu-val!