Eurotrade GumiWebáruház

+36-34/55-66-42

Eurotrade GumiWebáruház
  • Kategóriák
    • Újdonságok 
    • Akciók 
    • Teherautó gumi 
    • Pótkocsi gumi 
    • Munkagép gumi 
    • Mezőgazdasági gumi 
    • Erdészeti gumi 
    • Targonca gumi 
    • Tömlők/Védőszalagok 
    • Felni 
  • Blog
  • Viszonteladói webáruház
  • Szállítási díjak
  • Hasznos infók
    • Gumiabroncs jelölések
    • Gumiabroncs cimke
    • Gumiabroncs gyártás folyamata
    • LI/SI táblázat
    • Tanácsok
    • Normál vagy ajakos?
    • Könnyűfém felni csillag alakú kerékagyon
  • Kapcsolat
  • Forgalmazott márkák
Vissza
Mezőgazdasági gumikról a Maxam szerint
Ápr 19
2024
10:33

Mezőgazdasági gumikról a Maxam szerint

A mezőgazdasági ágazatban a munkagépek felhasználási módja vagy a működési követelmények befolyásolják a gumiabroncsok élettartamát.

Eugumi
Eugumi
2024.04.19 10:33

A mezőgazdasági ágazatban a munkagépek felhasználási módja vagy a működési követelmények befolyásolják a gumiabroncsok élettartamát.

Mivel a mezőgazdasági gumiabroncsokat „terepjárónak” tekintik, és nem nagyon szabályozzák, nincsenek szigorú szabályok annak meghatározására, hogy mikor kell az abroncsot cserélni.

A gumiabroncsok felhasználási módja azonban meghatározza a gumiabroncs használható élettartamát. A gép típusa, a talajviszonyok, az alkalmazás (a használat intenzitása) és a légnyomás fenntartása minden esetben közvetlen hatással lesz arra, hogy képes-e hosszabb élettartamot elérni.

Erről egy korábbi bejegyzésünkben már volt szó, itt.


Az alábbi táblázatban felsorolunk néhány általános teljesítményszabályt az Ag-iparra vonatkozóan, részletezve a várható gumiabroncs-élettartamot vagy a csereciklusokat platformonként vagy gépkategóriánként:

Mezőgazdasági gumik cseréjének ideje felhasználásonként

Általános teljesítményszabályok az abroncsok piacán a nagyméretű mezőgazdasági gumiabroncsok cseréjére vonatkozóan:

  • Az MFWD és 4WD traktorok (+100 LE) a piac 65%-át teszik ki – Amit ma új OE-szerelésként adnak el, az 5 év elteltével lecserélődik.
  • A kombájnok / betakarítógépek a piac 10%-át teszik ki – Amit ma új OE-szerelésként adnak el, az 10 éven belül kell lecserélni.
  • A trágyaszórók, permetezőgépek a piac 15%-át teszik ki – A gumiabroncsokat 1-2 évente cserélik, az útviszonyoktól függően.

A fenti élettartamra vonatkozó összes elvárás a gumiabroncsok felszerelésének, használatának és karbantartásának módjától függ. A MAXAM azt javasolja, hogy a gumiabroncsokat a lehető leghosszabb ideig használja, függetlenül a gumiabroncs típusától, mindaddig, amíg az abroncs biztonságosan használható az üzemeltetési követelmények teljesítése és a gumiabroncsok értékének megőrzése érdekében.


Az alábbiakban felsorolunk néhány általános okot a gumiabroncs eltávolítására vagy cseréjére:

Gumiabroncs működési állapota

Kiváltó ok

Ajánlott megoldás
Fokozott gumicsúszás

A beállított gumiabroncs-nyomás nem helyes, vagy a gumiabroncs futófelületének mélysége (fokozott kopás) csökkenti a szükséges tapadást.

Előfordulhat, hogy a gumiabroncsok túlságosan elhasználódtak a talaj állapotához vagy a művelési körülményekhez képest. Ha a gumiabroncsok csúszási aránya meghaladja a 15%-ot, a MAXAM a gumiabroncsok cseréjét javasolja a tapadás és az üzemanyag-hatékonyság javítása érdekében.
Állandó levegőszivárgás vagy levegővesztés Tapadás elvesztése a légszelepek nem megfelelő karbantartása vagy a gumiabroncsok kivágása miatt, ami állandó levegőveszteséget okoz. Az üzemi használatból eredő gumiabroncs-sérülések vagy vágások a gumiabroncs hatékony működéséhez szükséges légnyomás szivárgása miatt tovább romlanak. Ebben az esetben a MAXAM a gumiabroncsok cseréjét javasolja.
Vágások vagy sérülések a futófelületen vagy az oldalfalon A gumiabroncsok bevágásai, szabaddá váló felületek, acél huzalok, nagy sérülések vagy deformációk a futófelületen/oldalfalon, a biztonságos használatot befolyásoló külső vagy belső sérülésekre utalnak. Értékelje a gumiabroncsokat, hogy vannak-e olyan sérülések, amelyek ronthatják a működést vagy a berendezés károsodását okozhatják működés közben = küszöbön álló meghibásodás vagy a gumiabroncs sértetlenségének elvesztése; A MAXAM a gumik cseréjét javasolja.
Egyenetlen gumikopás Az egyenetlenül kopott gumiabroncsok vagy egy tengelyen levő abroncsok között 10%-nál nagyobb különbség a profilmélységben, a tapadás elvesztését, megnövekedett csúszást, megnövekedett üzemanyag-fogyasztást vagy a meghajtás áttételi arányait befolyásolhatják. A gumiabroncsok egyenetlenül kopnak, ami a tapadás elvesztéséhez vagy az üzemanyag-fogyasztás növekedéséhez vezethet, és/vagy befolyásolhatja a traktor meghajtásának áttételi arányát. A MAXAM ebben az esetben javasolja az adott tengely gumiabroncsainak cseréjét.
Abroncs teljes átmérő különbségek Az egymás mellett vagy ugyanazon a tengelyen üzemelő abroncsok teljes átmérőjében 5%-nál nagyobb eltérést mutatnak, ami a tapadás elvesztéséhez, növekedett csúszáshoz vezethet, áttételi problémákat okozhat, és fokozza a talajtömörödést, mivel a terhelés a nagyobb átmérőjű gumiabroncson nagyobb lesz. Az abroncsátmérőket a lehető legpontosabban kell egymáshoz igazítani, hogy elkerüljük a túlzott csúszást és korlátozzuk az áttételi mechanikai problémákat. Bármikor, amikor nagyobb gumiabroncsokat használnak egy tengelyen, a tengelyterhelés a nagyobb gumiabroncsra nehezedik, ami növelheti a talajtömörödést és korlátozza a lenyomati képét (lábnyomát). A MAXAM azt javasolja, hogy lehetőleg egyidejűleg cseréljék ki az egy tengelyen lévő gumiabroncsokat, hogy korlátozzák ennek az előfordulását.
UV deformációk vagy száraz rothadás A szabadban tárolt gumiabroncsok vagy berendezések sok napsütés miatti repedést/kopást eredményeznek, ami rontja a gumiabroncs egészének integritását. Ilyen módon tárolt abroncsok vagy gépek esetében vizsgálja meg a gumiabroncsokat, hogy nincsenek-e olyan repedések rajtuk, amelyek belső anyagokat, például vászon szövetet vagy drótokat tartalmaznak. Ha ilyen anyagok vannak a repedésben, a MAXAM javasolja a gumiabroncsok cseréjét.

A gumiabroncsok javítását apróbb hibák esetén bízza szakemberre, de ne őrá:


A gumiabroncsok cseréjének fő oka a gumiabroncsok súlyos kopása vagy elhasználódása, ami a tapadás elvesztését eredményezi, amit a gépek megnövekedett csúszási aránya jelez. A gumiabroncs „kopása” közvetlenül kapcsolódik az egyes tengelyek által viselt tényleges tömeghez, amelyet a használatban lévő gép munkasebessége diktál. Ha a gumiabroncs hideg légnyomását az adott munkasebességhez tartozó tengelyterhelés alapján a megfelelő légnyomásra állítják be, akkor az összes radiál mezőgazdasági gumiabroncs (standard, IF vagy VF) úgy van kialakítva, hogy az oldalfalon elhajoljon vagy kidudorodjon, kialakítva az optimális abroncs futófelület-lenyomatot az ésszerű élettartam elérése érdekében.
Ha egy gazdálkodó vagy termelő úgy dönt, hogy csökkenti a gumiabroncs légnyomását, hogy növelje a gumiabroncs lenyomatát azzal a céllal, hogy alacsonyabb talajtömörödést vagy nagyobb tapadást érjen el, akkor a szállított tengelyterhelést meg kell mérni, hogy a megfelelő levegőt biztosítsák az optimális gumikopás biztosítása érdekében.
A mezőgazdasági gumiabroncs-ipar másik előre lépése, a gumiabroncsok kopásának és élettartamának növelése érdekében az acélszalagok hozzáadása a futófelület alá, amelyek javítják a futófelület stabilitását és tapadását, miközben növelik az ellenállást a kipörgés, a tarlósérülés vagy a sziklák által okozott sérülésekkel szemben.
A radiál traktorgumiabroncsok jobb teljesítményének vagy hosszabb élettartamának eléréséhez az utolsó szempont az, hogy R-1W (W a nedves tapadáshoz) típusú gumiabroncsokat használjon, amelyek +20%-kal mélyebb futófelülettel készülnek, mint a szabványos R-1 gumik, így nagyobb ellenállást biztosítanak sérülésekkel szemben és hosszabb élettartamú futófelülettel rendelkeznek.

R-1W gumikról bővebben itt talál információt.

A Maxam traktor gumikra vonatkozó guminyomás kalkulátora itt található.


Az IF vagy a VF technológia megjelenése a radiál gumiabroncsokban lehetővé tette a fenti szabályok némelyikének újraírását, mivel a gazdálkodók vagy termelők jelentősen csökkenthetik a légnyomást anélkül, hogy az abroncs teherbíró képességét veszélyeztetnék, vagy növelhetik a szállított súlyt ugyanazzal a gumiabroncs lenyomattal. Mindkét technológia lehetővé teszi a gazdálkodók számára, hogy jobb termést vagy nagyobb termelékenységet érjenek el a szántóföldön nehezebb vagy gyorsabb gépekkel. Egy másik eszköz, amely nagyon népszerű az európai piacon, és egyre növekvő az észak-amerikai piacon, a „fedélzeti” gumiabroncs-felfújó vagy központi felfújórendszerek használata, amelyek lehetővé teszik a gumiabroncsok szükség szerinti felfújását vagy leeresztését.

Egy korábbi bejegyzésben már ezt is tárgyaltuk, itt.

Minden esetben, akár a szántóföldön dolgozik lassú sebességgel, akár szállítja a gépet (közúton) nagyobb sebességgel, a megfelelő gumiabroncsnyomás beállítása a munkaalkalmazáshoz biztosítja, hogy az abroncsok optimális teljesítményt nyújtsanak és hosszú élettartamot:

  • A talajtömörödés csökkentése gumiabroncs-terheléssel a tengelyenkénti vagy abroncsonkénti tényleges terhelés változtatásán alapul, szükség szerint.
  • Nagyobb terméshozam, mivel a talajra gyakorolt tömörítési hatást minimálisra csökkenti az abroncs jobb lenyomata.
  • A gumiabroncsok jobb kopása és csökkentett oldalfal-kihajlása optimális gumiabroncs-síklapot vagy nyomot eredményez.
  • Fokozott üzemanyag-hatékonyság, mivel a gumiabroncsot minden egyes munkaalkalmazáshoz vagy vontatott munkaeszközhöz optimalizálják.
  • Nagyobb termelékenység a terepen, mivel az abroncs lenyomata és tapadása nagyobb hatékonyságot biztosít.

A MAXAM AGRIXTRA termékcsaládját egy adott terhelés vagy sebesség alapján tervezték, hogy biztosítsák az optimális érintkezési felületet anélkül, hogy a gumiabroncs kormányzási, hajtási, tapadási vagy nyomatékátviteli képességét veszélyeztetnék. A legmodernebb gumikeverék és egyéb összetevők fejlesztésén keresztül kifejlesztett új MAXAM VF technológiai termékek nagyon magas gumiabroncs-elhajlást képesek támogatni, egészen a gumiabroncs névleges sebességéig. A MAXAM folyamatosan fejleszti az új VF gumiabroncs-méreteket, hogy ne csak kiegészítse meglévő kínálatát, hanem megfeleljen a nagyobb terhelés, vagy piaci technológiai változások iránti növekvő globális keresletnek is.

Mindenesetre, ha cserélni kell a traktor gumiját , ne így próbálja…

Ekoh Tire GIFfrom Ekoh GIFs

Vissza
Vásárlói fiók
  • Belépés
  • Kedvenceim
  • Kosár
  • Profilom
  • Regisztráció
Információk
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Általános szerződési feltételek
  • Elérhetőségek
  • Fizetés
  • Impresszum
  • Média
  • Szállítás
  • Hírek
Eurotrade Kereskedelmi és Szolgáltató Kft
  • 2948 Kisigmánd-Újpuszta, M1 Truck Centrum, Külterület 068/6 hrsz.
  • +36-34/55-66-42
  • gumi@eurotrade.hu
  • facebook

  • instagram

  • youtube

Webáruház készítés
A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013. Bankkártya adatai áruházunkhoz nem jutnak el.
  • Újdonságok 
  • Akciók 
  • Teherautó gumi 
  • Pótkocsi gumi 
  • Munkagép gumi 
  • Mezőgazdasági gumi 
  • Erdészeti gumi 
  • Targonca gumi 
  • Tömlők/Védőszalagok 
  • Felni 
  • Blog
  • Viszonteladói webáruház
  • Szállítási díjak
  • Hasznos infók
    Hasznos infók
    • Gumiabroncs jelölések
    • Gumiabroncs cimke
    • Gumiabroncs gyártás folyamata
    • LI/SI táblázat
    • Tanácsok
    • Normál vagy ajakos?
    • Könnyűfém felni csillag alakú kerékagyon
  • Kapcsolat
  • Forgalmazott márkák
Belépés
Regisztráció
oogle
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.
A működéshez szükséges cookie-k döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni. Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.
A marketing cookie-kat a látogatók weboldal-tevékenységének nyomon követésére használjuk. A cél az, hogy releváns hirdetéseket tegyünk közzé az egyéni felhasználók számára (pl. Google Ads, Facebook Ads), valamint aktivitásra buzdítsuk őket, ez pedig még értékesebbé teszi weboldalunkat.
Az adatok névtelen formában való gyűjtésén és jelentésén keresztül a statisztikai cookie-k segítenek a weboldal tulajdonosának abban, hogy megértse, hogyan lépnek interakcióba a látogatók a weboldallal.
A személyre szabáshoz használt cookie-k segítségével olyan információkat tudunk megjegyezni, amelyek megváltoztatják a weboldal magatartását, illetve kinézetét.